dinsdag 4 december 2007

Bedankt!

Een onverwacht snel besluit… stoppen met de opleiding Art & Communication Design.

Was de studie niet leuk? Zeker wel! En ook aan de opdrachten heeft het niet gelegen. Wat het was wat mij deed besluiten te stoppen met A&CD? Het was een moment, misschien wel zo’n moment als dat wij in één van de eerste weken in de les van Wouter Hooijmans moesten laten zien: een moment dat je geraakt wordt.

Vorige week had ik zo’n moment, een moment waarop ik ineens iets zeker wist: ik wil verder op het vakgebied van de opleiding die ik reeds heb afgerond, Industrieel Product Ontwerpen.

Het grafisch ontwerpen/vormgeven wat ik dacht hier te leren was anders… voor mij iets te veel gericht op kunst misschien. Het is moeilijk uit te leggen, het is misschien meer een gevoel. Ik heb het idee dat ik niet helemaal het gevoel of de aanleg voor het vak heb. Vanuit redelijk technische hoek gekomen, voelt het hier op de AKI ineens anders: een andere kant op te moeten, een beetje kunstzinnig...

Ik ga weer terug naar mijn technische en ergonomische wereldje: producten ontwerpen met daarbij speciale aandacht voor de gebruiker. De gebruiker staat bij mij altijd centraal, die is het immers die het product straks moet gebruiken!

En wie weet ontwerp ik zo nu en dan nog eens een folder of poster. Grafisch ontwerpen zal ik altijd leuk blijven vinden en blijven doen… al is het dan misschien iets minder professioneel.

Die afgelopen paar maanden zie ik niet als verloren tijd. Integendeel het heeft mij ervan overtuigd dat ik in het vakgebied van IPO verder wil!

Docenten, bedankt voor jullie begeleiding in de afgelopen paar maanden!

Klasgenoten, succes met de verdere voortgang van jullie studie! En zo af en toe zal ik nog wel eens een kijkje nemen op de weblogs, altijd leuk om te zien wat jullie allemaal maken!

Tot slot, een paar afbeeldingen van ontwerpen die ik de afgelopen paar jaar gemaakt heb en die ik nog even met jullie wil delen: een hartscanner en een klimtoestel voor kinderen.

Tot ziens!

4 opmerkingen:

B. B. zei

Nou, ik heb je blog eens bekeken en ik vond je ontwerpen heel leuk!
En zeker creatief! Jammer dat je stopt!!
groetjes,

Bas

Lola Bluemer zei

Hoi Karin!
Veel plezier en succes met jou nieuwe Richting! (tenminste weet jij zeker wat jij doen willt en wat niet xD)
Lieve groetjes
Lola

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.